28 Ιανουαρίου 2015

ΜΜΕ στα πρόθυρα νευρικής κρίσης


Ο Edward Barsamian, style editor της Vogue,παρακολουθώντας έντρομος τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα,καταθέτει τη στυλιστική του άποψη για την First Lady .Ο κ.Edward Barsamian δεν γνωρίζει βέβαια πως ,στη χώρα τούτη, lady είναι μόνο μια (χρόνια τώρα).

Η δικτατορία της ομορφιάς , της ομοιομορφίας  και των ΜΜΕ  ,ασχολείται τις τελευταίες ώρες  με τον όρκο που έδωσε η νέα κυβέρνηση ,ξεχνώντας να αναφέρουν πως το σημαντικό είναι να τηρήσουν αυτόν τον όρκο .Ασχολείται με τις στυλιστικές επιλογές της νέας κυβέρνησης και.οι γραβατωμένοι και καλοχτενισμένοι "τζιχανιστές" ,υπερασπιστές ισοπεδωτικών πολιτικών ,ούτε που μπορούν να φανταστούν τη ζωή (μας ) με χρώμα.

Σκηνές από Almodóvar,λένε στην "παπαγαλία" ,μιλώντας για  το παπαγαλί παλτό και το βιολετί παντελόνι .Η ειρωνεία (και η ασχετοσύνη τους ) είναι η διάψευση απ' τον ίδιο τον σκηνοθέτη ,είναι η "εκδίκηση της ζωής"για τις μαύρες μέρες της μονοχρωμίας που επέβαλαν .

ΥΓ. Ο Pedro Almodóvar στην τελετή βράβευσης Lumière Award μιλάει για την χαρακτηριστική σχέση που έχει ως δημιουργός με το χρώμα

 “To 1987, ζήτησα από τη μητέρα μου να παίξει ένα ρόλο σε μια σύντομη εμφάνιση στο έργο “Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης” (“Women on the Verge of a Nervous Breakdown”). Ήμασταν στο καμαρίνι και ο υπεύθυνος για τα κοστούμια είχε επιλέξει κάποια φορέματα για εκείνη. Εγώ κάτι άλλο έκανα εκείνη τη στιγμή και ξαφνικά άκουσα τη μητέρα μου να φωνάζει στον υπεύθυνο: “Δε θέλω μαύρα φορέματα, δώσε μου κάτι πιο φωτεινό”. Τότε άρχισε να μου εξηγεί τη σχέση της με το μαύρο χρώμα, κάτι που δεν είχα ακούσει ποτέ άλλοτε. Όταν ήταν έγκυος σε ‘μένα, την είχαν μαυροντύσει λόγω πένθους. Τα πρώτα τριάντα χρόνια της ζωής της, ντυνόταν αποκλειστικά με μαύρα και δεν ήθελε να φορέσει αυτό το χρώμα ποτέ ξανά. Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ήταν αναγκασμένη να φοράει μαύρα όταν με γέννησε. Συχνά οι άνθρωποι με ρωτούν γιατί έχω χρησιμοποιήσει το χρώμα με αυτόν τον τρόπο στις ταινίες μου. Νομίζω ότι χρησιμοποίησα τα χρώματα της παιδικής μου ηλικίας, της Technicolor, έξοχα εκρηκτικά χρώματα που ήταν πολύ δύσκολο να αποτυπωθούν επιτυχώς στο φιλμ με τα μέσα της εποχής των ’80s.Μετά το θάνατο της μητέρας μου, άρχισα να σκέφτομαι ξανά τα πως και τα γιατί του χρώματος στις ταινίες μου. Θέλω να πιστεύω ότι το πάθος μου για χρώμα είναι η απάντηση της μητέρας μου σε όλα αυτά τα χρόνια πένθους και μαυρίλας. Παρ’ ότι φορούσε μαύρα όταν με γέννησε, μέσα της κυοφορούσε την εκδίκησή της για τις μαύρες μονοχρωμίες στις οποίες την υποχρέωνε η παράδοση. Ήμουν η εκδίκησή της κι ελπίζω να εκδικήθηκα αρκετά καλά. Για τριάντα πέντε χρόνια, προσπαθώ με όλη μου την ψυχή”

ΥΓ.2  Στην Ελλάδα κ. Edward Barsamian συνηθίζουμε να λέμε ,η Τσίπραινα .:)
ΥΓ.3 Το απόσπασμα της ομιλίας του Pedro Almodóvar απο Cinefreaks


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου