5 Φεβρουαρίου 2017

για τις τις αφηγήσεις των μεγάλων ταξιδιών

Οδύσσεια: Ραψωδία Ε
Ποια γνώση θα είχα ως φιλόλογος να προτείνω ως εξαιρετικά απαραίτητη για το διάβασμα των παιδιών στο σχολείο; Τη γεωγραφία.

Η ταξινόμηση του χώρου και ο προσανατολισμός μέσα σ' αυτόν είναι προϋποθέσεις για να προσανατολιζόμαστε στον χρόνο και, άρα, και στην Ιστορία.

Είμαι ίσως ρετρό, αλλά πάντα αναπολώ εκείνους τους υπέροχους χάρτες που φτιάχναμε παλιά στο σχολείο, ξεπατικωτούρα πάνω σε ριζόχαρτο, και μετά τους χρωματίζαμε με διάφορα μολύβια.

Αναπολώ και τα παιχνίδια πάνω στην υδρόγειο, που της έδινες μια σβούρα και μετά την σταματούσες απότομα με το δάχτυλο σε τυχαίο σημείο και προσπαθούσες να φανταστείς ποιος να 'ναι ο τόπος και πώς να ζουν οι άνθρωποί του.
Κάπως έτσι μάθαμε να απολαμβάνουμε και τις αφηγήσεις των μεγάλων ταξιδιών

Απ' την Οδύσσεια μέχρι τον Καββαδία και τον Κόρτο Μαλτέζε.


(Από τη φίλη Ματίνα)
 Οδύσσεια  Ραψωδία Ε' :πίνακας του Δημοσθένη Κοκκινίδη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου